Cum am devenit IT-ist

A venit timpul sa fac o scurta poveste cu ascensiunea mea la viata de IT-ist, buna de altfel, dar hilara as putea spune.

Valente cu IT-ul am tot avut de prin tinerete, dar nu la un nivel productiv, games, curiozitati prin sistemul de operare, diverse mici hack-uri si cam atat. La facultate m-am inscris prin 2005 la FEAA si am decis sa urmez o specializare cat mai usoara, sa ma ”bucur” de studentie. Am terminat acea specializare in 2009, dupa care trebuia sa urmez o specializare de Master. Intre timp am realizat ca dupa ce se termina studentia trebuie sa imi gasesc un loc de munca, si calea care o alesesem nu era una tocmai productiva. Asa ca mi-am indreptat privirea spre un master in IT (Sisteme Informationale pentru Afacreri). Eram constient ca acel master va fi unul al naibii de greu, pentru ca nu aveam baza celor 2 ani de licenta, care m-ar fi adus la un nivel de cunostinte cel putin suficient cat sa pot sa promovez cu success acel master.

Astfel in vara de dinaintea primului an de master (anul 2009) am facut un ”heirup” incercand sa recuperez cat mai mult din cunostintele care imi lipseau. Am inceput sa urmaresc tot felul de sesiuni inregistrare de pe la diverse evenimente transmise online (gen technet), sa citesc carti, sa fac research mai ales in zona de sisteme de operare, baze de date si networking. Ajunsesem sa nu dorm noaptea deloc, fascinat de cate lucruri interesante se faceau in aceasta zona de tehnologie a informatiei.

Primul an de master a trecut oarecum bine, zic eu, fara restante, si am intrat si la buget pentru anul 2. Tot mai aveam cateva mici probleme cu unele discipline dar eram convins ca le rezolv. Astfel in vara anului 2010 m-am angajat contabil pe vara si am inceput sa dezvolt diverse module pentru a-mi usura munca (binenteles si pentru a intelege mai bine programarea). Astfel a aparut aplicatia pentru casarea masinilor uzate. Crearea aceste aplicatii a dus la multe provocari pe care le-am si dezvoltat in unele articole de genul:

Singurul dezavantaj al acestei aplicatii este ca a fost scris in visual basic, asta se facea pe la FEAA in acea perioada. Aplicatia functioneaza si acum (reproiectata in 2011, dar 70% din aplicatie a ramas din 2010), cel putin in perioada cand se caseaza masini sau programul Rabla este functional.

Tot in vara anului 2010 am auzit de Imagine Cup si IT Challenge de pe blogul domnului Valy Greavu unde povestea el ce misto este acest concurs si diverse chestii motivationale. Am luat si am citit toate articolele dumnealui despre ITChallenge si m-a cam prins, era o chestie destul de interesanta. Bine, asta si felul lui de a fi pe la ore, in care ori te motiveaza, ori te enerveaza (domnule student, nimic nu stii) :)) Pe mine m-a motivat si m-am inscris in concurs cu alte cateva mii de studenti din lumea intreaga (voiam sa ii dovedesc ca stiu cate ceva). Din start am plecat cu ideea ca nu am nici o sansa si ca doar incerc asa sa vad cum e, eventual sa mai acumulez niste cunostinte (parca eram nesatul, asa voiam sa invat de toate ca un copil mic scapat la dulciuri).

Anul 2011 a fost unul ”awesome”:

  • in februarie m-am angajat la MIND CTI, primul meu job ca Software Engineer de care eram foarte incantat si unde mi-am mai gasit o pasiune: Oracle (partea de infrastructura).
  • in mai mi-am luat un al 2-lea job la MAXCODE, ca System Administrator, unde avea sa fac part-time chestii care imi plac foarte mult (administrare servere, retelistica, baze de date, systeme colaborative, metodologii de dezvoltare, etc).
  • tot in mai am aflat ca sunt finalist IT Challenge si ca merg la New York ca unul din cei 6 finalisti World Wide pentru competitia finala.
  • din luna mai pana in iulie m-am pregatit pentru finala de la New York, multumesc pe aceasta cale firmelor pentru care lucram ca mi-au oferit un ”respiro”, multumesc si prietenului Wasea ca a petrecut noptile cu mine la facultate incercand sa punem la cale diverse scenarii de infrastructura si sa le rezolvam, domnului Valy Greavu ca mi-a oferit un laborator pe care l-am reinstalat de n ori, si binenteles sa nu uitam de Mihaela ca a acceptat sa nu ma vada vreo 3 luni.
  • din pacate iulie nu mi-a adus un loc pe podium, dar mi-a adus multa bucurie, am mers pentru prima data cu avionul, am vazut New York-ul, am intalnit oameni extraordinari, si multe alte satisfactii. Pentru cei curiosi ce a insemnat pentru mine ITChallenge click here.
  • La finalul anului 2011 am devenit si primul student din FEAA membru in Microsoft Student Partner.

Dupa toata povestea cu ITChallenge, totul a revenit oarecum la normal pentru o perioada, pentru ca impreuna cu o colega am decis sa ne mai inscriem o data la facultate si sa facem si licenta in IT din ratiuni financiare (eu avand doar masterul). Eu m-am bucurat foarte mult, pentru ca mai exista posibilitatea sa merg o data la ITChallenge.

Pentru a mari sansele de a ajunge la Sydney de aceasta data, unde era Imagine Cup 2012, m-am inscris impreuna cu alti 3 prieteni la mai multe competitii, stiind ca la ITChallenge il aveam pe Alexandru Ticlea in coasta, un tip foarte bun, care a luat si locul 1 in 2012. Din pacate nu am ajuns la Sydney, dar am ramas o echipa cu care ulterior am deschis un start-up (CAPIS Solutions).

Ca o concluzie, Imagine Cup-ul (ITChallenge si restul competitiilor la care am aplicat) mi-a oferit o propulsie in cariera, m-a facut sa vad altfel lucrurile, a legat prietenii stabile, a deschis oportunitati de business si mi-a adus multe beneficii (BCR chiar as putea spune). Acum sunt IT-ist cu acte in regula (cred ca sunt singurul student care a dat licenta si disertatia in aceeasi zi), incerc sa scot bani din toate cunostintele acumulate, job-uri, diverse colaborari, parteneriate, etc si sa ma bucur de viata personala cat de mult posibil.

Lasă un răspuns

