Cum sa micsorezi sau sa maresti partitia C: in Windows 7

De obicei partitionarea se face la instalarea sistemului de operare, in cazul nostru Windows 7. Exista situatii cand nu se face corect aceasta partitionare, s-a alocat prea putin spatiu sau prea mult, sau nu s-a facut partitionare deloc.

Pentru repartitionarea disk-ului dupa instalarea Sistemului de Operare in Windows Xp se foloseau tool-uri externe cum ar fi Magic Partition. Acum chiar nu mai are rost sa folosesti tool-uri externe, Windows 7 iti ofera cam tot ce trebuie.

Operatiunile folosite sunt de Shrink si Extent pe care le gasiti in Computer Management –> Disk Management. Pentru a deschide computer management tastati in run sau cmd –> compmgmt.msc.

Situatii posibile:

1. Ai un disk nepartitionat, doar partitia C, creata de sistemul de operare, si decizi ca mai ai nevoie de inca una. 

Faci shrink la partitia C, apoi creezi inca o partitie. Aici apare o limitare. Sistemul de operare blockeaza cateva blocuri de pe disk pentru cateva fisiere care nu pot fi mutate. Acestea de obicei sunt la jumatatea partitie. Deci, daca aveti un hard disk de 500 GB, nu veti putea face shrink la partitia C mai mult de 250 GB.

2. Ai un disk partitionat, dar din pacate partitia C este plina, si ai vrea sa aloci din alta partitie spatiu partitiei C. Aici este putin mai mult de lucru, dar nu foarte complicat.

2.a. Daca diskul este dinamic si nu basic, se trece la pasul 2.c.. Aici trebuie copiat tot ce este (ma refer la informatii, date) pe partitia urmatoare partitiei C (atentie, nu e obligatoriu ca partitia D sa fie urmatoarea).

2.b. In cazul discurilor basic, dupa ce s-a terminat operatiunea 2.a. se face extend la partitia C.

2.c. In cazul discurilor dinamice, in loc de delete la partitia urmatoare partitiei C, se poate face shrink pe oricare dintre partitii, apoi se da extend la partitia C.

23 Responses to Cum sa micsorezi sau sa maresti partitia C: in Windows 7

  1. Adrian spune:

    Eu am o mare problema!!!Va rog sa-mi raspundeti!!!
    Cand vreau sa maresc partitia c nu am loc!pur si simplu nu mai am unde!Am luat spatiu de la alta partitie dar nu pot sa o maresc!

    • alexxutz.alex@yahoo.co spune:

      adrian asta e valabil daca ai facut o partitie din C:…..daca nu ai e mai greu de facut………..

      • alexxutz.alex@yahoo.com spune:

        Sau cel mai simplu cand nu mai ai memorie iti cumperi un hard de 500gb,1TB,2TB,3TB si gata nu mai ai nevoie sa te complici

  2. Ionut Sinescu spune:

    Salut Adrian, Daca vrei sa extinzi partitia C si vrei sa folosesti metoda care am expus-o eu atunci trebuie sa iti faci un backup la urmatoarea partitie, o stergi, faci extend la partitia C la cat consideri tu ca ai nevoie, apoi recreezi partitia urmatoare. Pentru a folosi metoda de mai sus ai nevoie ca spatiul folosit la extend sa fie in continuarea partitiei C. Uitate in computer management si vezi exact ce partitie ai dupa C. Daca ai mai multe, poti sa o stergi doar pe urmatoarea (de exemplu, ai D si E, copii ce ai pe D pe E, stergi D, maresti C, apoi recreezi D cu ce a mai ramas). Mai sunt si alte metode pentru extend dar nu le recomand.

    • Adrian spune:

      Multumesc foarte mult!A mers!

  3. Cristi spune:

    Daca maresti partia C: partitia D: ramane intacta ma refer la ce se gaseste in ea ?

  4. Ionut Sinescu spune:

    Salut Cristi, de obicei partitia D e dupa partitia C (aranjate pe disk). Nu cred ca poti sa lasi partitia D intacta dupa metoda expusa mai sus. Ce ai pe D trebuie mutat temporar pana iti reorganizezi C-ul. Apoi refaci partitia D si repui ce aveai inainte.

    • Cristi spune:

      deci acuma ar trebui sa mai fac o partie ca sa imi pot muta ce am in D: in acea partitie ca ,sa nu se piarda …si apoi sa modific C: …..

      • Ionut Sinescu spune:

        Oarecum. Eu as proceda in felul urmator. Daca nu mai ai nici o alta partitie pe care sa muti content-ul de pe D, faci shrink la D (imparti in 2 D-ul) si mai faci o partitie E, muti de pe D pe E, stergi D, faci extend la C, ce mai ramane pui la E, apoi faci change letter, si modifici E-ul in D.

      • Cristi spune:

        Ok mersi tare mult …..

  5. stefan spune:

    Referitor la punctul 1, raman cu C-ul de 250 GB? Nu se mai poate micsora?

  6. Ionut Sinescu spune:

    Salut Stefan. Deoarece sistemul isi pune niste fisiere de system undeva la mijlocul partitiei, nu poti micsora mai putin de acel sector. Deci daca ai un hard de 500, partitia C nu poti sa o faci mai mica de 250, sau cel putin nu prin metoda expusa de mine. Mai sunt tool-uri ca Partition Magic care pot sa faca partitia mai mica, dar nu recomand.

  7. stefan spune:

    Eu am hardul de 700 si imi spune ca poate sa-mi faca C-ul de cca. 360. Nu e un C prea mare?

  8. Ionut Sinescu spune:

    Depinde ce tii pe el

  9. cristi spune:

    am si eu o problema am windows 8 si doua partitii partitia c pe care este sistemul de operare si partitia d pe care am filme si problema este ca partitia c pe care am sistemul de operare este prea mare as vrea sa adaug la partitia d si sa las in c doar vreo 50-60de gb,este posibil?si daca da cu ce program?Multumesc

    • Ionut Sinescu spune:

      Salut Cristi,

      Daca solutia din acest articol nu te ajuta, atunci trebuie sa folosesti un tool de partitionare pe care eu personal nu le recomand, dar daca trebuie, trebuie. Daca shrink-ul nu te ajuta, si vrei neaparat sa ai c-ul mai mic, atunci trebuie sa reinstalezi windows-ul.

  10. FLORIN spune:

    AM INCERCAT SA-MI MARESC PARTITIA C DAR CAND DAU CLIC DREAPTA PE C EXTEND PARTITION NU ESTE DISPONIBILA.
    MA POTI AJUTA TE ROG?

    • Ionut Sinescu spune:

      Salut, Inseamna ca nu ai spatiu disponibil dupa partitia C. Asta inseamna ca daca partitia D este urmatoarea, trebuie sa o stergi, apoi sa aloci spatiul sters (doar daca este in continuarea lui C) partitiei C

      • Florin spune:

        am sters partitia D care este de vreo 300G si nu pot sa o aloc niciunei partitii din cauza ca “extend partition” nu este disponibil,deci nici partitiei E sau F
        Am impartit partitia D in 2 si apoi le-am sters ca sa apara unalocated si tot nu merge sa le atasez la C.Intre ele pot fi atasate din nou,dar nu pot fi atasate la nici o alta partitie.E ciudat rau,mai ales ca am prieteni care au procedat cu ai scris tu si a mers.

      • Ionut Sinescu spune:

        Partitia C e primary partition, spatiul nealocat in continuarea C-ului NU trebuie sa faca parte din nici un extended partition. In conditiile in care acesta este scenariul, atunci trebuie sa stergi extended partition cu tot ce ai in el (binenteles cu un backup extern in prealabil). Dupa ce faci asta, poti sa faci un alt extended partition cu cate partitii vrei in el. Sper ca ti-am raspuns la intrebare.

      • FLORIN spune:

        Cred ca nu stiu eu sa iti explic suficient de bine sa ma poti ajuta.O sa incerc sa fiu cat mai simplu…

        Hard de un terra impartit in 4 partitii. C-ul este de 35G,si vreau sa il maresc,asa ca am pregatit partitia D de @ 300G sa o atasez C-ului si nu reusesc din cauza acelui buton neactiv.

        Oricum eu iti multumesc ca ti-ai batut capul cu mine si daca nu reusesc singur o sa apelez la o minte luminata :).

  11. ionut spune:

    Puteti descarca un alt program pentru creat,redimensionat partitii de aici : http://descarcaprograme.webs.com/program-creat-partitii-hdd

  12. vio spune:

    Incercati un program bun de creat,sters sau redimensionat partitii.Il puteti descarca de aici: http://descarcaprogramepc.blogspot.ro/2014/10/program-de-creat-partitii_26.html

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 597 other followers

